Tehnični SEO za izboljšanje arhitekture spletnega mesta, preverjanje možnosti botov, izboljšanje hitrosti, zaščito spletnega mesta s HTTPS in njegovo prilagajanje mobilnim napravam.
Za mnoge je tehnična optimizacija za iskalnike (SEO) sivo območje. Celo začetnikom pri SEO se lahko tehnični SEO zdi skrivnosten, celo preveč zapleten zaradi različnih pogojev in standardov.
Tehničnega SEO-ja pa se ne sme prezreti, saj je bistvenega pomena za uvrstitev na prvo mesto v rezultatih iskanja.
Priporočeni koraki:
1. korak: Skenirajte strani svojega spletnega mesta,
2. korak: Odkrijte težave z iskanjem po vsebini in indeksiranjem,
3. korak. Preverite strukturo spletnega mesta,
4. korak: Popravite preusmeritve,
5. korak: Revizija za težave z notranjim povezovanjem,
6. korak. Preglejte oznake na strani,
7. korak: Odpravite težave s podvojeno vsebino,
8. korak: Preizkusite hitrost nalaganja in izkušnjo strani,
9. korak: Preverite prijaznost do mobilnih naprav,
10. korak: Poiščite napake pri kodiranju,
11. korak: Prosite Google, da ponovno preišče vaše spletno mesto,
12. korak: Izvajajte redne tehnične SEO revizije.
Prvi korak na našem kontrolnem seznamu za revizijo je izvajanje poglobljenega skeniranja spletnega mesta, da zberemo vse strani spletnega mesta in vire, kot so CSS, slike, videoposnetki, JavaScript in PDF-ji. Ta pristop je osnova za temeljito analizo vašega celotnega spletnega mesta.
Poenostavljeno obstajata dve vrsti težav z iskanjem po vsebini in indeksiranjem:
Tukaj morate biti pozorni na naslednje elemente: robots.txt, zemljevid spletnega mesta XML in pravilne odzivne kode HTTP.
Enostavna in jasna struktura spletne strani je nujna iz več razlogov. Med glavnimi so:
Pri pregledu strukture spletnega mesta, je potrebno biti posebno pozoren na naslednje elemente:
Ta korak je eden najpomembnejših na našem kontrolnem seznamu za tehnični SEO. Ko se URL spletne strani spremeni ali premakne na novo lokacijo, se uporabijo preusmeritve, ki obiskovalcem pomagajo priti na pravi cilj.
Če pa so preusmeritve nastavljene nepravilno, lahko obiskovalci naletijo na napake ali nepomembno vsebino. To škodi njihovi uporabniški izkušnji in jih potencialno odvrne od vašega spletnega mesta.
Z vidika SEO lahko neustrezno konfigurirane preusmeritve tudi preprečijo pajkom iskalnikov indeksiranje in razvrščanje vaših strani.
Za pravilno nastavljene preusmeritve moramo preveriti:
Preusmeritev 302 uporablja za začasno preusmeritev spletne strani na drug URL. Čeprav je to veljavna metoda za preusmerjanje strani v določenih okoliščinah, ne posreduje povezave do ciljnega URL-ja.
Meta osvežitev se uporablja za samodejno preusmeritev spletne strani na drug URL. Pošiljatelji neželene pošte to metodo pogosto izkoristijo za preusmeritev obiskovalcev na strani z nepovezano ali potencialno škodljivo vsebino. Iskalniki ne odobravajo takšnih metod in lahko zaradi tega kaznujejo vaše spletno mesto.
Če je do vašega spletnega mesta mogoče dostopati s predpono “www” v URL-ju ali brez nje, je ključnega pomena, da se odločite in se tega držite. V nasprotnem primeru lahko iskalniki oba indeksirajo, povzročijo težave s podvojeno vsebino in spodkopljejo uvrstitev vašega spletnega mesta.
Tako kot v prejšnjem primeru, moramo pravilno nastaviti tudi različice HTTP/HTTPS vašega spletnega mesta, da se prepreči indeksiranje obeh.
Če preusmerite več strani eno na drugo z dvema ali več preusmeritvami 301, bodo izpadle iz indeksa, ker Google ne išče po dolgih verigah preusmeritev.
Oznaka rel=”canonical” označuje kanonično različico spletne strani, ko več URL-jev vsebuje enako ali podobno vsebino. Rešuje vprašanja podvojene vsebine tako, da iskalnike obvešča, kateri URL naj se obravnava kot glavni.
Odkrivanje težav z notranjimi povezavami na vašem spletnem mestu je ključnega pomena za ohranjanje zdravja SEO optimizacije. Ko se iskalniki trudijo razumeti razmerja med vsebino, se nekatere strani morda ne bodo preiskale ali indeksirale pravilno. Zato je ta korak za tehnični SEO še posebej pomemben.
Da bi se temu izognili, se preveri naslednje elemente:
Nedelujoče povezave so kot slepe ulice – uporabnike usmerjajo na URL-je, ki so nedostopni ali ne obstajajo več. Posledično uporabniki zapustijo vaše spletno mesto, sok povezav pa odteče neznano kam. Več prekinjenih povezav imate, večja je verjetnost, da bo Google vašo vsebino obravnaval kot vsiljeno pošto. Ko jih najdemo, lahko ustrezno ukrepamo:
Včasih lahko pomotoma povežemo preveč virov na eno stran. Tudi če te odhodne povezave dodate z dobrimi nameni, lahko Google vaše spletno mesto zazna kot neželeno. Zato je priporočljivo, da ne prestopite tanke meje med izboljšanjem vsebine z uporabnimi povezavami in preobremenitvijo občinstva.
V bistvu so osirotele strani izgubljene strani, ki niso več povezane z notranjo povezovalno strukturo spletnega mesta. Nobena aktivna povezava ne kaže nanje. Za reševanje osirotelih strani lahko storimo naslednje:
Preden se izberete katero koli od teh rešitev, priporočamo, da s storitvijo Google Analytics preveri vsako osirotelo stran, da se vidi, ali prejema promet. Če stran prinaša promet, je ni treba izbrisati.
Oznake na strani so neposreden dejavnik razvrščanja. Vaše strani se ne bodo nikoli prikazale v iskanju brez ustrezne optimizacije HTML oznak.
Iskalniki uporabljajo naslove in meta oznake za oblikovanje osnovnega delčka (snippet) iskanja. Ker je delček tisto, kar bodo uporabniki najprej videli, močno vpliva na organsko razmerje med prikazi in kliki. Torej, poskrbeti moramo, da je ustrezno obravnavan.
Naslovi skupaj z odstavki, označenimi seznami in drugimi elementi strukture spletne strani pomagajo ustvariti bogate rezultate iskanja v Googlu. Poleg tega naravno izboljšajo berljivost in interakcijo uporabnika s stranjo, kar lahko služi kot pozitiven signal iskalnikom. Na vseh svojih straneh moramo preveriti in pravilno opisati naslove, meta opise in naslove H1–H6.
Čeprav Google nima resnih kazni za podvojeno vsebino, tehnični SEO tega koraka ne sme prezreti, saj lahko takšne strani še vedno pokvarijo vaš položaj in ugled.
Na primer, Googlov algoritem lahko indeksira napačno različico strani ki bo prišla v SERP. Lahko se zato primeri, da je celotno spletno mesto slabo indeksirano in zaradi ogromnega števila dvojnikov velja za neželeno.
Če so odkriti dvojniki, moramo pregledati te strani in preimenovati naslove in opise. Poleg tega se ročno preveri, ali te strani uporabnikom ponujajo unikatno vsebino.
Če tudi v besedilu strani najdemo podvojeno vsebino, lahko storimo naslednje:
Hitrost spletnega mesta in uporabniška izkušnja spletnih mest neposredno vplivata na položaje organskega iskanja. Tako lahko izboljšanje teh vidikov vodi do višjih uvrstitev in boljše prepoznavnosti. Na tem kontrolnem koraku za tehnični SEO moramo preveriti osnovne spletne kazalnike (Core Web Vitals).
Core Web Vitals so nabor posebnih dejavnikov razvrščanja, za katere Google meni, da so bistveni za merjenje uporabniške izkušnje:
Lahko pa preverite osnovne spletne kazalnike z uporabo Google Search Console. Preprosto pojdite na zavihek Experience in kliknite Core Web Vitals. Platforma bo prikazala grafe o uspešnosti mobilnih in namiznih računalnikov z možnostjo odpiranja popolnih poročil s podrobnostmi in predlogi.
Za hitrejše preverjanje lahko uporabite tudi orodje PageSpeed Insights. V iskalno vrstico preprosto vnesite URL, ki ga želite analizirati, in orodje bo ustvarilo poročilo z vpogledi.
Kot veste, je Google v celoti prešel na indeksiranje, ki je usmerjeno v mobilne naprave. Prijaznost do mobilnih naprav je torej izjemnega pomena za organsko uvrstitev.
Tipične težave, ki vplivajo na prijaznost do mobilnih naprav, so naslednje:
Če želite sami oceniti, ali je vaše celotno spletno mesto prijazno do mobilnih naprav, pojdite na Google Search Console, se pomaknite do razdelka Experience in kliknite Page Experience. Tam boste videli število mobilnih strani, ki jih je treba izboljšati.
Če v poročilu o izkušnji strani kliknete razdelek Mobile, boste samodejno preklopljeni na razdelek Core Web Vitals. Tam boste videli poročilo, ki vsebuje mobilne strani s težavami.
Tudi če je stran videti v redu in se gladko nalaga, vseeno preverite njeno kodo. Čeprav koda ni vidna uporabnikom, lahko Google še vedno vidi, kaj se dogaja v kodi. In če iskalnik naleti na neberljivo kodo, se poslovite od spodobne hitrosti nalaganja in prvih pozicij v SERP.
Glavni vidiki, ki jih morate natančno pregledati v kodi vašega spletnega mesta za tehnični SEO pregled:
Standardi W3C se nanašajo na tehnične specifikacije, ki jih je določil Konzorcij svetovnega spleta (W3C). Ti standardi zajemajo protokole, jezike in smernice, ki urejajo različne vidike spletnega razvoja, vključno s HTML, CSS, XML in drugimi.
Hreflang je atribut HTML, ki se uporablja za določanje jezika in geografskega ciljanja spletnih strani na večjezičnih spletnih mestih. Iskalnikom pomaga razumeti, katera različica spletne strani služi uporabnikom glede na njihov jezik in lokacijske nastavitve.
Vendar pa lahko nepravilno določene kode držav ali nasprotujoče si oznake hreflang povzročijo morebitne težave, kot so napačna interpretacija s strani iskalnikov, nepravilno indeksiranje in slabša vidnost.
Vaše spletno mesto lahko naleti na različne težave z JavaScriptom, kot so napake pri upodabljanju, neuporabljene datoteke in drugo. Če so v kodi JavaScript napake ali spori, lahko prepreči pravilno nalaganje in upodabljanje določenih delov strani (ali celotne strani). Google te strani vidi kot prazne, kar vodi do znižanja uvrstitev.
Kot nekatere druge korake za tehnični SEO, lahko tudi tega sami preverite v Google Search Console.
Vnesite naslov strani v orodje za pregled URL-jev in kliknite gumb Preizkusi URL v živo.
Ko bo testiranje končano, boste lahko videli posnetek zaslona strani, ko jo Google upodablja.
Strukturirani podatki so semantična oznaka, ki iskalnim robotom omogoča boljše razumevanje vsebine strani. Če vaše strani med drugim vsebujejo informacije o posamezniku, izdelku ali lokalnem podjetju, potem je oznaka še posebej priporočljiva.
Ko dokončate vse korake kontrolnega seznama za tehnični SEO in odpravite vse tehnične težave, lahko od Googla zahtevate, da ponovno preišče vaše strani, da bo hitreje videl spremembe.
Če želite to narediti, v Google Search Console oddajte posodobljen URL (ali več URL-jev) orodju za pregled URL-jev in kliknite Zahtevaj indeksiranje.
Ne pozabite, da vam ni treba vsiliti ponovnega pajkanja, kadar koli spremenite nekaj na svojem spletnem mestu.
Razmislite o ponovnem indeksiranju, če so spremembe resne: recimo, ste svoje spletno mesto premaknili s HTTP na HTTPS, dodali strukturirane podatke, opravili odlično optimizacijo vsebine ali objavili nujno objavo v spletnem dnevniku, za katero želite, da se hitro pojavi v Googlu.
Ponovno pajkanje lahko traja od nekaj dni do nekaj tednov, odvisno od tega, kako pogosto pajek obišče strani. Večkratna zahteva za ponovno iskanje po vsebini ne bo pospešila postopka.
Če morate znova preiskati množico URL-jev, lahko namesto ročnega dodajanja vsakega URL-ja v orodje za pregled URL-jev predložite zemljevid spletnega mesta.
Na spletu se lahko zgodijo številni nepričakovani dogodki in nekateri od njih lahko pokvarijo vašo uvrstitev. Poleg tega ne smemo pozabiti na človeški dejavnik, saj včasih lahko sam lastnik spletne strani po nesreči kaj pokvari. Zato bi morali biti redni pregledi za tehnični SEO vašega spletnega mesta bistveni del vaše strategije SEO.
Ugotovite, kako lahko naše SEO storitve pomagajo pri rasti vašega podjetja.
Kontakt
Kamkod spletne storitve s.p.
Vranje 17, 8290 Sevnica
Mob: +386 40 198 752
E-mail: info@kovald.si
Koristne povezave